Pozycjonowanie stron – jak zrobić to samemu?

Pozycjonowanie stron należy do obowiązku każdej osoby, która pragnie zaistnieć w Internecie. Z roku na rok liczba osób korzystających z Internetu w Polsce jest coraz większa. Około 20 milionów użytkowników Internetu korzysta z samej wyszukiwarki Google, co daje aż 93% ich całkowitej liczby.

Liczba osób, które korzystają z wyszukiwarek internetowych jest ogromna i to właśnie z tego powodu warto zadbać o to, aby strona Twojej firmy była wyświetlana w początkowych wyszukiwaniach. Jest to bardzo dobry sposób na promowanie swoich usług, gdyż ludzie najchętniej odwiedzają pierwsze kilka linków odpowiadających kryteriom ich wyszukiwania.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych https://www.pozycjonowanie.poznan.pl/ polega na ich optymalizacji ze względu na wyszukiwarki i frazy, które najczęściej są w niej wyszukiwane. Nie ulega wątpliwości, że jest to jedna z najważniejszych gałęzi PR, budowania marki i marketingu internetowego. Optymalizacja wyszukiwarek to element marketingu w wynikach wyszukiwania.

Strony pozycjonuje się po to, aby pojawiały się możliwie jak najwcześniej podczas wyszukiwania konkretnych fraz, fachowo nazywanych słowami kluczowymi. Można to osiągnąć poprzez dostosowanie strony do potrzeb algorytmów wyszukiwarek oraz przeprowadzenie odpowiedniej analizy na stronie. Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu:

– popularyzację adresu strony internetowej;

– oferowanie artykułów z konkretnymi odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania, co zwykle owocuje tym, że internauci chętniej wracają na tę stronę w poszukiwaniu kolejnych informacji;

– prezentowanie pożytecznych treści;

– wykluczenie rzeczy, które sprawiają, że cierpi autorytet strony.

Dzięki tym działaniom można zapewnić sobie wysoką pozycję w wyszukiwarce. Według najbardziej aktualnej wersji Wytycznych Google Quality Rather, które zostają regularnie publikowane przez Google, najważniejszy element pozycjonowania stron to zapewnienie najlepszej odpowiedź na pytanie zadane w wyszukiwarce. Warto się tym zająć i zapewnić swojej stronie popularność.

Dlaczego warto pozycjonować strony?

Odpowiedź na to pytanie jest banalna. Pozycjonowanie stron pozwala zapewnić na niej ruch o wysokiej jakości, bez konieczności inwestowania w reklamę. Taki ruch jest nazywany „darmowym”. Dobrej jakości pozycjonowanie stron polega na dostosowaniu strony w ten sposób, by dawała ona odpowiedzi na konkretnie zadane pytania.

Podczas optymalizacji strony pomyśl o tym jako o narzędziu, któremu zadajesz tylko sprecyzowane pytania i oczekujesz treściowych odpowiedzi. Na przykład szukasz informacji na temat historii witryny. Podajesz odpowiednie zapytanie („historia witryny”) i chcesz znaleźć tekst, który ma związek z Twoim wyszukiwaniem.

Mówiąc prościej: użytkownicy, podczas wpisywania określonych fraz w wyszukiwarce, szukają odpowiedzi, która dotyczy wyłącznie interesującego ich tematu. Stąd oczekiwania, że Twoja witryna podoła zadaniu i pozwoli uzyskać im informacje, których poszukują.

Czym różni się pozycjonowanie stron od SEO?

Przyjęło się, że pozycjonowanie stron internetowych to działanie o charakterze zewnętrznym, a SEO, czyli zoptymalizowane stron internetowych zgodnie z potrzebami wyszukiwarek to działanie, które wykonuje się na miejscu. W ten sposób funkcjonuje to w polskim środowisku. W sytuacji, w której to oddzielisz i zaczynasz prowadzić jedynie działania wewnętrzne, wykluczasz możliwość pozycjonowania swojej witryny. Nie o to chodzi.

Jednym z mitów na temat SEO jest to, że największe znaczenie mają linki. Na szczęście nie funkcjonuje to w ten sposób. SEO ma za zadanie stworzyć najlepsze treści na stronie, które jak najbardziej konkretnie odpowiadają na postawione pytania. I właśnie tak, za sprawą algorytmów wyszukiwarek (na przykład RankBrain Google’a) – coraz bardziej zaczyna się liczyć udzielanie odpowiedzi na określone pytania. Jeśli więc na Twojej stronie internetowej znajduje się treść o wysokiej jakości, która jest związana z ogólnym motywem (również dość istotną informacją, zwłaszcza zgodnie z wytycznymi Google), to Twoja witryna ma szansę bardzo dobrze się pozycjonować.

Narzędzia przydatne podczas pozycjonowania stron

Google Analytics

Jest to darmowy program, który umożliwia obserwowanie i analizowanie ruchu na stronie internetowej. Jest to narzędzie niemalże niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Dzięki niemu monitorowanie ruchu na określonych stronach i podstronach jest możliwe. Wyniki uzyskane za pomocą tej analizy ułatwią Ci zrobienie rozeznania na temat tego co idzie dobrze w kwestii pozycjonowania, a co nieco gorzej.

Ubersuggest

To stale rozwijający się program, z którego można korzystać za darmo. Kiedyś umożliwiało tylko wyszukiwanie odpowiednich słów kluczowych. Na chwilę obecną daje znacznie większe możliwości – pozwala analizować wyszukiwania sprawdzając konkurencję.

Google Search Console

Jest to podstawowe narzędzie służące do pozycjonowania strony https://www.pozycjonowanie.poznan.pl/. Z jego pomocą Twoja strona została zgłoszona do Google. Dzięki temu możesz obserwować sukcesy i spadki swojej witryny. Możesz również wyłapać przydatne słowa kluczowe, które powodują, że Twoja strona rozkwita. Masz także możliwość przesłania strony do ponownego indeksowania.