Sitodruk na ubraniach i jego zastosowania firmowe

Sitodruk na ubraniach i jego zastosowania firmowe

Firmy coraz chętniej inwestując w marketing, zdając sobie sprawę z tego, jak ważne jest stałe trafianie ze swoją ofertą do nowych klientów. Właśnie dlatego w niemal każdej branży ścigają się ze swoją konkurencją w wojnie o lepszą, bardziej przyciągającą i ciekawszą kampanię reklamową. Choć wiele tego typu działań przeniosło się do Internetu, a pozostało w telewizji, przestało się zwracać uwagę na rolę marketingu bezpośredniego. Działa to tylko na jego korzyść, gdyż mniejsza konkurencja w jego obrębie oznacza większy potencjalny sukces związany z zainwestowaniem w niego. W tym krótkim artykule opiszemy coś takiego, jak sitodruk na ubraniach, skupiając się przy tym właśnie na jego firmowym rozwiązaniu. Czy jest on w stanie przynieść rzeczywiste profity firmie, która na niego postawi? Od czego zależy sukces kampanii przygotowanej z jego zastosowaniem? To tylko niektóre pytania, które zamierzamy zaadresować w tym artykule.

Sitodruk na ubraniach – czy sprawdzi się tylko w roli środka do tworzenia kampanii marketingowej?

Po sitodruk na ubraniach firmy sięgają przede wszystkim wtedy, gdy zamierzają stworzyć gadżety reklamowe. Ma to zresztą bardzo dużo sensu, gdyż jest jego główne założenie i temu zawdzięcza on fakt, że sięgają po niego przede wszystkim przedsiębiorstwa (dla osób prywatnych może on okazać się stanowczo zbyt drogi). Rzeczywiście, sprawdza się w tym znakomicie, pozwalając na stworzenie gadżetów nie tylko trwałych i dobrych jakościowo, ale też odznaczających się mnóstwem innych zalet, w tym:

  • potencjałem reklamowym – gadżety zadrukowane metodą sitodruku są atrakcyjne – w przeciwieństwie chociażby do ulotek reklamowych, nie są wyrzucane; choć więc kosztują nieco więcej, są rzeczywiście potrzebne i szybko stają się długofalowym nośnikiem naszej reklamy;
  • możliwością targetowania – na ubraniach może się znaleźć dosłownie wszystko, co tylko zechcemy – w związku z tym możemy celować w konkretne grono odbiorców (a naszych potencjalnych klientów), dobierając ich pod kątem zainteresowań, płci oraz miejsc, w które najczęściej chodzą;
  • różnorodnością – istnieje całe mnóstwo ubrań reklamowych, które jesteśmy w stanie zadrukować metodą sitodruku, z koszulkami jako tymi najpopularniejszymi.

Wbrew pozorom, po sitodruk na ubraniach sięgają nie tylko firmy, które chcą zainwestować w reklamę bezpośrednią. Bardzo często stosuje się go do przygotowywania odzienia dla pracowników. Ile razy odwiedzaliśmy sklep, którego pracownik posiadał koszulkę i czapkę z logo tegoż sklepu? No właśnie! Tego typu detale są doceniane i zauważane przez klientów docelowych. Nawet jeśli jest to robione podświadomie. Sitodruk na ubraniach może nam posłużyć nie tylko jako środek do reklamy powiązanej ze zwykłym rozdawnictwem na ulicy. Wręcz przeciwnie – znacznie częściej ubrania pozyskane za jego pośrednictwem daje się na tematycznych zjazdach, konwentach oraz targach, w których można mieć pewność zainteresowań odbiorców i tego, że rzeczywiście ucieszą się z tego typu gadżetu.

Co liczy się w ubraniach zadrukowanych na cele marketingowe?

Choć wchodząc w sitodruk na ubraniach mamy pewność, że powstałe za jego pośrednictwem nadruki będą najwyższej jakości, a przy okazji będą się cechować naprawdę dużą wytrzymałością, sam w sobie nie jest on w stanie być elementem decydującym w odbiorze kampanii reklamowej przygotowywanej dzięki niemu. Znacznie ważniejsze okazują się bowiem takie rzeczy, jak:

  • projekt zadruku – dawno odeszło się od stosowania reklamy wprost, a zatem umiejscawiania zwykłego logo firmy na koszulce czy czapce. Dziś liczy się bardziej przekaz ukryty za formą, która spodoba się naszym odbiorcą. Postawmy więc na aspekt, który pasuje do naszej firmy, a przyciąga wzrok (na przykład ten humorystyczny, albo też inteligentny), a „gdzieś pomiędzy” umiejscowmy naszą reklamę – nie dość, że będziemy wtedy w stanie zareklamować się to stworzymy produkt, który będzie noszony z chęcią;
  • rodzaj ubrania – sitodruk na ubraniach może znaleźć się na różnych częściach odzienia. Choć najbardziej kojarzony jest z koszulkami, równie dobrze może pojawić się na czapkach, bluzach, spodniach i czymkolwiek innym, co się nosi. Dobierzmy taki rodzaj, który będzie z chęcią noszony przez naszych odbiorców, ale też który będzie oferował jak największą ekspozycję naszej reklamy;
  • miejsce zadruku – istnieje wiele miejsc w obrębie konkretnego ubrania, które można zadrukować. Wybierzmy takie, które będzie najbardziej strategiczne, rzucające się w oczy, ale i pasujące do konwencji, w jaką zamierzamy wejść.

Podsumowanie

Sitodruk na ubraniach jest czymś, po co sięga coraz większa liczba firm. Nie ma się czemu zresztą dziwić, bowiem sam w sobie jest środkiem do uzyskania świetnych gadżetów reklamowych. Świetnych, bo reprezentujących bardzo wysoki poziom trwałości, ale jednocześnie lubianych przez odbiorców docelowych, którzy przy ich wykorzystaniu stają się niebezpośrednimi nośnikami ich reklamy. Właśnie dlatego i my powinniśmy się nim zainteresować – zwłaszcza jeśli uważamy, że reklama bezpośrednia w naszym przypadku przyniesie zamierzony cel.

niemiecki